torsdag 27. juni 2013

Langeland Henrik "Fyrsten"


For et jag det må være på toppen.....

Boka er om Christian von der Hall, den store medikommunikasjons streberen og hans firma.  Dette handler om at alt må klaffe til valgkampen 2013, og vi kommer tett på politikerne og deres verden
.De har et evig jag etter å være i form, ha alle statussymbolene, alt nytt innen data, duppedit og duppedat ting, ha de rette vennene og kjenne de rette folkene til en hver tid, gå i riktige moteklær osv....
PPPHHH Hææ...slitsomt, men ganske så fasinerende skrevet, jeg ble dradd inn i storryen.

Christian er i dag kommet på beina igjen etter en stor finanskrise, hvor han i siste liten klare å skrive rekkehuset over på kona Tessa. Men så ble de skilt og de har barna Sara og Hans Christian annen hver uke. Han prøver å være en god far som bryr seg og følger opp barna.
Sara har blitt 17 år og moren er imot at hun skal få være med å servere i et selskap, det skjer mye der som Sara blir vitne til....ja dette vil ikke røpe da dette er vesentlig for handlingen og fremdriften av fortellingen i boka.

Utrolig presisering av hver enkelt person og deres omgivelser er beskrives ned til minste detalj, fra hva de har på kroppen, hvordan de ser ut,oppfører seg omgir seg med merkeklær beskrives.Imponerende oppramsing er han har. Her får man rede på hva som er inn mars 2013, eller aktuelt å "MÅ HA".
Han håndplukker mennesker og bruker dem for alt de er verd, kynisk.

Christian er en skikkelig idrets narkoman og trener hver eneste dag med voldsomme treningsprogram.
Han innleder et forhold til en halvparten så gammel jente Aila, som også trener og digger han og tingene, stilen hans.
Så raser verden sammen rundt Christian igjen.Så er det å ta de rette telefoner og si de rette tingene til de riktige folkene. Ja, ja slik er det nå det virkelige livet......eler er det ikke slik?

Lest av Anders Ribu.

Jeg likte godt, boka fordi den var så frisk og spenstig i stilen.
Den handlet om nær fortid, nåtid og hva som skal skje til høsten, ved valget!

2 kommentarer:

  1. Du er en kløpper til å lese, jeg greier ikke henge med!
    Har ikke vent meg til å hå lydbøker på når jeg går rundt i huset, men det er jo mye bedre enn radio!

    SvarSlett
  2. brudeblogg har lagt inn en ny kommentar på innlegget ditt Langeland Henrik H "Fyrsten":

    Du er en kløpper til å lese, jeg greier ikke henge med!
    Har ikke vent meg til å hå lydbøker på når jeg går rundt i huset, men det er jo mye bedre enn radio!

    Innlagt av brudeblogg til KLEPPANROVA den torsdag, 27 juni, 2013

    Dette kom på epost men ikke opp her?
    Ingun

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!