søndag 25. august 2013

Under brua festivalen 2013

Haakon Haga, ildsjelen bak festivalen fikk som vanlig stor applaus, tidlig lørdag kveld på intimscenen.
Under brua festivalen er en to dagers festival, under brua ved Vikingskipet på Hamar.

Linda  Bakke hadde i år med en stor elg i sølv.( en av festivalkunstnerne)
 Har du kjørt riksveg 3 i Østerdalen her du sett mange av hennes fargerike arbeider som henger der, slik at du blir litt mer oppmerksom.

White Jaguar heter gruppa til Bjørnulf Dyrud og ?.
De spilte i en flott og spenstig stil, en duo med  Bjørnulf som sanger.
Synd det ikke var så mange som oppdaget at de hadde en konsert på intimscenen, de hadde fortjent et mye større publikum, for det var bra!
De kom rett etter en konsert med Boxbury Beat, åttetalls musikk som ikke fenga meg.

Kjell Nymoen fikk Under brua prisen 2013. 
Han er billedkunstner og vell kjent person i gate/cafebildet på Hamar.
 Flott og gratulerer!  

Festivalen har utrolig flotte omgivelser og lørdag var det knallvær og nydelig der.

No Cash &W.S. Holland er navnet på denne gruppa. De har nylig vært i Sun studio og spilt inn plate med den legendariske Johnny Cash trommeslageren W.S. Holland. 

Dan Viggen, er en Hamar gutt jeg har kjent siden har var liten og spilte på planke.
Veldig bra har han blitt, med nydelig sang og gitar. 
Et stort lokalt publikum koste seg med hans musikk.

Broren min Svein Tore var også en av festivalkunstnerne, han satt og portretterte på formiddagen på festivalen. Dette er skulpturen "Pike 7år".


Terje Rypdal er en meget kjent og flink gitarist, blitt omtalt som en av verdens beste?
Han fikk sving på gitaren, fantastisk bra og sammen med Ronni Le Tekrø ble det dynamitt! 




Jeg angrer på at jeg ikke hadde med et skikkelig kamera,(bare et lommekamera) han hadde så mange fantastisk fakter og tok den helt ut.
Fantastisk bra!
Dette var starten på en turne de to med band skal ha rundt i Norge.

Vi gikk hjem til lyden av Sacred Hour, et hardrock band fra Stange.
Vi hadde fått nok og var veldig godt fornøyd.
Dette er virkelig en anderledes og morsom festival hvor man treffer mange gamle kjente, hyggelig!
Rundt 1000 personer var tilstede på lørdagskvelden.

Det var en ting ieg ikke likte og det var at kun TRE doer der.
Å stå i dokø er det verste som finnes.
Dobbelt så mange hadde hjulpet!


Vil du lese om festivalene som var i 2012- 11og 10 klikk på rød under brua kobling rett under.

2 kommentarer:

  1. Så morsomt! Mange kjente navn der :)
    Og så hengte jeg meg opp i fonten på bokstavene som minner om da jeg tegnet plakater i gymnastiden.

    SvarSlett
  2. Dette var sikkert helt topp!
    Og med det været vi har nå om dagen er alt supert!
    Jeg er på fjellet og koser meg veldig!
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!