mandag 12. august 2013

Utstillinger i København

"Biennalen for Kunsthåndværk og Design  2013"er i Rundetårn til 18 august
Jeg beklager at jeg ikke har navn på noen av utstillerne pga. programmet med navn bare var til utlån.
Jeg som er smykke/gullsmed synes jo denne er fantastisk morsom. Sykle rundt med verkstedet, med parasoll.

Disse formene var fantastisk flott og nydelig utført.

Disse kreasjonene var morsomme, laget av sugerør i skjørtet med fjær i overdel.

Og på hodet satt der en liten apekatt.

Noen flotte objekter som ikke gjør så mye ut av seg på avstand, men ser man de fra siden er de fantastiske.
 Det var en i sort og en i hvit.

Lerret krukke sydd sammen, med broderi. De var et stykke nydelig håndverk

En til med litt annet broderi

Dette fatet var litt ekkelt, men samtidig utrolig vakkert utført.

Smykkene var ikke så mye spennende synes jeg, dette var det mest iøynefallende og nytt i mine øyne.

Denne jakka hadde jeg sans for, morsomme i materialvalg og utforming

Dette var et stort teppe som var vidunderlig vakkert og spennende.
Dette får holde med bilder fra denne utstillingen, veldig anderledes enn våre årsmønstringer.

Hele byen er jo full av kunst hvorhen man snur seg eller ser ned.....


Denne søte, var en av mange i et kunstprosjekt langsmed broen, ved Holms kanal.

Et tre som er dødt i dyrehaven, kult!

Ordrupsgaard Museum ligger i Ordrup, en stasjon sør for Klampenborg. 
Et sted hvor de viser den faste samlingen med Fransk impresjonisme som er med Monet, Matisse osv.
Det imponerende nybygget du ser over rommer ulike nye rullerende utstillinger og kafé.
Vi fikk se nydelige bilder av Anna Syberg,(1870-1914) mest blomstermotiv og den amerikanske 
Mary Cassat (1844-19269. Hun er en veldig kjent kunstner i USA, litt kjedelig synes jeg
Kunstpark var det  der, morsomt med speil som fanget lys og skikkelser.

I denne kunstparken som hadde massevis med ulike trær (arboret) fant vi også denne lille lekestuen som var stuet fullt med skrot, se spindelvevet i vinduene.  Hmmm.....

Tilbake til sentrum finner man et lite galleri med navn ?, ligger i Klosterstredet.

Denne dansk damen har gått på Kunst og håndverksskolen i Oslo og har nå flyttet hjem.
Synes jeg har sett noen norske jobbe slik.... 

Morsomt at hun viser prosess og variasjon

Ja, man ser en viss...S. B. insp. OK,fint utført

Dette var bare litt en plakat som jeg har tatt bilde av i vinduet, det likte jeg!

Men da jeg kom hjem så jeg at Frida Kahlo og Diego Rivera hadde utstilling på Arken, Ishøy.
Den skulle jeg likt å se, jeg som har laget smykket og jobbet med: Hommage til Frida Kahlo.

3 kommentarer:

  1. Her var det mange spennende former og materialer! Morsomt å se hva du har sett og lagt merke til :)

    SvarSlett
  2. Utrolig flott! Og du er flink til å formidle det du har sett og opplevd.. Morsom de apehattene.. Tenk om man hadde gått med en slik hatt til hverdags gjennom byen..

    Ønsker deg en fin sensommerkveld og en riktig god natt..

    SvarSlett
  3. Spennende Ingun!

    Min innrømmelse for at kunst ikke alltid går etter min smak og forståelse, kommer her. Men skynder meg å si at her var det masse jeg hadde sansen for og til og med inspirerte såpass at det svært mulig kommer igjen med min egen tolkning av det. Og i min form for å uttrykke meg på, billedlig.

    Ikke noe å si på fantasien der i gården, tenkte jeg. Skue gjerne hat en god del av den. ;)

    Takk for en spennende og inspirerende tur, Ingun. Og fine og flotte dager for deg og ditt. Dager som smiler. ;)

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!