søndag 19. april 2015

København forrige uke!



Jeg dro på studietur på forrige søndag med elevene til København.
Herlige Nyhavn og mandeltreet blomstret (litt lite men)

 Litt merkelig å dra på sightseeingtur med båt i København, jeg bodde og studerte der i to år på 70tallet og har aldri tenkt tanken før.
Men, med elever på slep var det smart fordi man fikk en fin oversikt!


 København har fått sitt Operahus og det ligger fantastisk til på Holmen.

 Morsomt å betrakte "Den lille havfruen" fra båten og alle turistene : )

 Spennende arkitekt prosjekter på gang

 Å se Standard fra sjøsiden var flott, en gammel ærverdig funkisbygning.

 På Kongens Nytorg var det Happy Wall og elevene storkoste seg!

Målet for turen var blant annet et besøk på Margrethe-skolen som er en skole på lik linje som Esmod skolen.
Scandinavian Academy of International Fashion & Design

 Skolen lå strategisk til i tredje etg. på Strøget. Shoppet, ja der har jeg sort belte!

 Litt kaffe smaker alltid og særlig når den er så vakker


Hei og hå på båten hjem, vi koste oss på dansegulvet!

Nå har det gått i et for meg de siste ukene med WATERPROOF , følg gjerne med på bloggen vår.
Nå, ser jeg frem til å sitte ned og lese en god bok i sola også slappe av snart!
Huuuuu! Livet er herlig dere!



4 kommentarer:

  1. Så koselig å se bilder fra tur til København. Har vært der noen ganger selv. Trivelig by!

    SvarSlett
  2. Å. jeg elsker København, særlig om våren får jeg en dragning mot byen. Den har så mange minner fra studietiden jeg bodde der og livet generelt.

    SvarSlett
  3. For en herlig og inspirerende tur. Flott å kunne ta båt. Tenker elevene var fornøyde i etterkant.
    Men - jeg tror ikke du er typen til å slappe av! For mye foregår antagelig i ditt hode! Ta vare på deg selv! Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg slapper ikke av så lenge av gangen, det er sant. For meg er det å slappe av også å rydde i hagen, det gir mye energi og se at det vokser å gror.

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!