torsdag 1. juli 2010

Badedager i 1938

Brødrene Kleppan var ikke noen svømmere. Det er fantastiske strender på Onøya, med tempraturen i vannet er nok ikke alltid den beste. Dette er en oversikt over de gangene Arnold  var frivillig ute å badet i 1938.
Slåttonna 1938 står det under dette bildet, vet ikke hvem det er.
Men se de fine fjellformasjonene, jeg er ganske så sikker på at dette bildet er fra Kleppan

 Damene er ganske så brune, ser du skillet på armen. Jeg tror ikke det er bestemor for hun pleide ikke å bli så brun, men det ligner litt på henne.
Er det bestemor, er det fra starten av 20 tallet og det kan stemme med at damene har hvite strømmer på.
                                                    Jeg vet ikke????
Spennende å se inngangsdøra, ganske så simpel.
Omraminngen rund vinduene er fra seint på 1800 tallet.
 Enkle, men fine detaljer.

Arnold ble konfirmert i juni 1938, et nydelig kort.


med gratulasjon.
Det er det eneste kortet jeg har funnet ang. hans konfirmasjon.

1 kommentar:

  1. Det er veldig fint å lese om alt du finner i Arnolds skap!

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!