søndag 4. mai 2014

Bloggers Sunday Walk, ble til sykkeltur


 Turen startet på Hamar der vi bor, gikk til Koigen som er Hamar sitt badeparadis om sommeren.
Vi gikk ikke tur, men syklet en tur siden vi har blitt bitt av den basillen!.

Helt tomt for både syklende og gående, det var en sur vind men, det er bare å kle seg.

 Domkire ruinene er godt plassert inne i den flotte domen og det er faktisk med all løvetannen som lyser opp.

Forbi jernbanemuseet og videre, ingen folk i sikte(mannen min er han på sykkel)

 Hedemarksmuseet har enorme arealer som er så vakre og sykle igjennom

 Langsmed Mjøsas bredder ved kalkbrenneriet
fantastisk flotte sykkelveger over alt, nå er vi snart på Jessnes

 Vi tar vegen innover og passerer store jorder og flotte gårder

To små lam unger som skriker på mor. 
Tenk jeg var sauebonde i 19år og savner det ikke ett sekund!
Vi hadde ca 50 sau som fikk lam hver vår, det var slitsomt!

 Sykkelveger snor seg rundt jordene
 Barn carm (falleferdige låver) er det mye av

 LYSET over Hedemarken er det noe magisk med

 Tenk å ha denne drømmeplassen, det er ingen som bor der?
 Nydelig fra baksiden og inngangen er å smelte av.


 Flott spir , sett fra nedsiden, men obs slik så det egentlig ut fra vegen
 Det blomstrer over alt!

og jordene er ferdige, våronna er unnagjort!

 Snøen er ikke langt unna, dette er mot Sjusjøen

 Mange bakker opp og ned, men vakkert er det å se livet komme tilbake
Alleen inn til et gårdstun langs Kongevegen og bilde av ruta vår som ble 25,2 km i dag.

TAKK FOR TUREN!





10 kommentarer:

  1. Heisann!

    Det er vi som skal si takk for turen, en fantastisk sykkeltur, flott natur og en del kultur. Tenk at ingen bor i det gamle, vakre, sjabbie huset! Ser ut som en idyll på bildene! Lyset er som du sier magisk. God ide å ta denne ruta. Jeg lager en samlepost i løpet av uka. Ha fine dager framover ;:OD)

    SvarSlett
  2. Ser ut som en fantastisk tur dere har tatt i dag.. Skal få fram sykkelen min i morgen, og dra med meg mannen for en sykkeltur.. Vi kan jo bli veldig spreke.. Været fremover er lovende for oss nordlendinger.. Nydelige bilder, og flott natur hos dere også.. Men at ikke noen bor i det flotte gamle huset.. Tenk om den hadde blitt pusset opp så har det blitt et praktbygg så mye er sikkert!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  3. Jeg er enig med de andre som kommenterer,fryktelig synd at et slikt hus står og forfaller!
    En fantastisk sykkeltur, veldig vakkert, men det vet jeg jo. Jeg har jo mors-slekta fra Hedmark, og var mye på Hamar som jente. Det var kaldt også hos meg i går, og jeg måtte gå raskt for å få opp varmen.
    Vel - da fulgte vi begge oppfordringen til Vilt og Vakkert om en Blogger's Sunday Walk. Du har jo allerede vært inne på min blogg, fargene forteller og kommentert. En fin uke ønskes av Tove

    SvarSlett
  4. Så herlege bilete frå ein flott tur!

    Takk for at vi fekk bli med :-)

    SvarSlett
  5. Så härligt att få följa med dig på den vackra cykelturen!

    SvarSlett
  6. So much to see on your ride! Love your wonderful sunshine!

    SvarSlett
  7. Oi, har det vært tur nå? Det glemte jeg visst der jeg var på lydighetskurs med hunden...
    Utrolig flott plass som lå øde!

    SvarSlett
  8. Fint å sykle på flate Hedmarken, selv om det kanskje kan være noen drøye bakker som ikke ser ut som bakker for oss her vest :) Vakkert er det ihvertfall med høy og vid himmel og gamle gårder!

    SvarSlett
  9. Hei...
    Nydelige bilder du viser framm:)

    Ha en fin onsdagkveld....

    Britt

    SvarSlett
  10. All your photos are so beautiful... What a place to bike!!!

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!