mandag 12. mai 2014

Utstillingen vår på "Natthagen", der er det en spesiell butikk også!



Hagen står litt i sentrum nå. Utstillingen til Geir (broren min) og meg på Natthagen går sin gang.

Søndag dro vi en tur dit for å se utstillingen, hvordan den egentlig ble!
Man blir litt blind når man holder på og på slutten går det i hundre.
Maleriet har Geir laget og jeg har laget sølvkronene. 
Mange har vært å sett utstillingen og det er hyggelig, det ble bra synes alle!

Jeg har laget en del store ringer og de like folk ser jeg!

Mange små og store bilde- smykker har jeg med på utstillingen


GALLERI "NATTHAGEN" har også en morsom butikk!
Har du et gammelt bilde, kan det bli til et vakkert broderi som dette for under en tusen lapp.

Eller som bildet av Trond Einar sin bestemor. 
Galleri Natthagen har et verdighet og kunst prosjekt med navn Dignity!
Dette Kunst og håndverksprosjektet er i Maghdouche Syd Libanon. Det ble startet i 2006 etter den siste krigen i Libanon. Da trengte de hjelp både på det økonomiske, sosiale og kulturelle området. I 2008 dannet de en kooperasjon og fikk mulighet for å kjøpe et hus som har verksted og leilighet for utleie.
De driver også undervisning der i form av kurs for voksene og ungdom.
Les mer om prosjektet til Robert og Trond Einar på : http://beitelfounoun.blogspot.no/

Flotte puter

 mange fine farger og mønster på de broderte putene

Robert er flink til å slå nuppereller, noe som ser utrolig vanskelig ut!

Her er noen til salgs

de har også mange vakre brukte glass, porselen og keramikk for salg!

Et spennende sted å stoppe i Løten! Her ser vi Trond Einar på trappa.

Jeg dro fornøyd hjem til hagen min!

6 kommentarer:

  1. For et spennende, interessant og vakkert sted!
    Og så morsomt du viser fram ringene dine :)
    Skulle gjerne vært der en tur, ja!

    SvarSlett
    Svar
    1. å stille ut ringer er vanskelig, for man vil prøve dem. Hvordan de sitter på fingeren, hånda osv.
      Det er mange år siden jeg laget ringer sist, men det var morsomt så det kommer flere!

      Slett
  2. Her må det virkelig være fint å stille ut - virkelig sjarmerende! Og både bildene og smykkene er flotte. Jeg kunne godt tenkt meg bildet som henger på veggen, men jeg har dessverre ikke plass. Lykke til videre! Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette er et veldig spesielt sted/galleri, med usedvanlig hyggelig vertskap/gallerister.
      Intimt, hyggelig og hjemmekoselig samtidig som det er profesjonelt!

      Slett
  3. Heisann!
    Ser ut til å være en spennende utstilling, og jeg skjønner godt at folk liker de store ringene, kjempestilige!
    Bunadspolitiet har heller ikke jeg respekt for, som du sikkert aner. jeg planlegger et "utapåforkle" til å ha over det jeg broderte (eget design) fordi jeg fikk en flekk på det - og jeg tok sjansen på at vaske det på finvask i vaskemaskina. Nå ser det stonewashed ut og likner ikke på stoffkvaliteten i sjalet- derfor enda noe ureglimentert... Leter etter grønt eller rustrødt silkestoff!
    Jada - Anne Kirsti fant fram bunadsboka. Han til høyre er sønnen min, er vikar og medlærer sammen med meg siden min kollega har vært sjukmeldt siden før jul. Det går helt greit... tok lit tid før elevene oppdaga at de hadde mor og sønn som lærere!
    Ha fin 17.mai feiring ;:OD)

    SvarSlett
  4. Utrolig flotte bildet! Fint at du deler! ;-)

    Jeg ønsker deg en riktig fin 17. mai!

    SvarSlett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!