lørdag 31. desember 2016

Julestemning fra Funchal, Madeira, 1

Vi bodde midt i sentrum av Funchal, på Hotel Madeira og dette er utsikten ned i folkeparken.

 Folkeparken var full av utsmykninger til jul og barnehager, skoler og alle var inn om der med familien og venner. 
Musikk fra scene hver kveld. Steinar sitter på terrassen med fullmånen og ser ned i parken.

Hele døgnet var det opptreden i gata nedenfor hvor det var stort julemarked og folkeliv.
Her er det en dansegruppe som opptrer. Morsomme kostymer.

 Tradisjonelle håndverkstradisjoner ble vist rundt et torg

Disse små alve-jentene var det masse vis av.     Juletre av tomflasker,enkelt og flott!
 Bilder om kvelden fra folkeparken, det vrimlet av barn, men nå var det sein på kvelden.

Over alt var det lys i alle farger, mye mer enn jeg har sett noen gang.

   
Julemarkeds gata.
Den 23 desember hadde de juleopptog, det fikk ikke vi med oss. 
Folk traff hverandre og var sosialt sammen i denne førjulstiden, slik tror jeg det er.

 For ikke å snakke om juledekorasjonene over alt, de var overdådige

 Langs det enorm park/brygge området var det masse pynt, sjekk str. på dette.
Nyttårsaften er den store dagen i Funchal. Da er det et kjempefyrverkeri som fyres av.
Mange turister kom til Madeira bare for å se det.

 Borgen i kveldslys

Julestjernene blomstret over alt i bedene

Tulipantreet blomstret over alt akkurat nå, de er så nydelige!
Det kommer fler reportasjer om turen, vi fartet rundt på beina, i buss og på Jeep Safari ......


GODT NYTT ÅR!
ØNSKER JEG ALLE MINE LESERE AV BLOGGEN!

8 kommentarer:

  1. Herlig med bilder. Madeira står på ønskelisten min.
    Hvordan var temperaturen der nede nå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Og et riktig godt nytt år til deg Ingun.:)

      Slett
    2. Godt Nyttår til deg også!
      Tempraturen var vanlig norsk sommer, mellom 18-22grader på dagen og litt augustaktig på kveldene. Det er regntid i januar og februar, så da er det ikke så fint der. Ellers er det fint der hele året, på den grønne ø, har jeg hørt.

      Slett
    3. Takk! Trodde ikke det var så varmt der på vinteren, men da vet jeg det. Men været er vel mer ustabilt der, siden nordmenn flest velger Kanariøyene i november, desember..?

      Slett
    4. Ja, og så er vel strendene på Kanariøyene en viktig faktor. Madeira har vel ikke noe særlig av det

      Slett
    5. Kanariøyene er mer sol og bading, tror jeg. Madeira er mer gå på tur, se og opplevelses sted, det er veldig bratt der.
      Det er streder der noen steder og folk badet. Det var ca 18 grader i vannet(for kaldt for meg)

      Slett
  2. Velkommen hjem, og takk for flott og fargesprakende innlegg som jeg har gledet meg til.
    Dette må ha vært et drømmeopphold! Har ikke trodd at Madeira har vært et godt reisemål om vinteren, men jeg har nok tatt feil? Jeg lurer også på temperaturen der nå.
    Fantastisk flotte bilder, har sittet lenge og gledet meg over dem. Lys og farger, hva er bedre?!

    Takk for bloggåret. Jeg ønsker det et godt og fargerikt 2017! Vi holder kontakten. Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt nyttår til deg også!
      Ang tempratur se svaret over. Madeira er utrolig grønn og ligger utenfor Marokko, litt før Kanariøyene.Veldig fint reisemål!

      Slett

Har du lyst til å skrive kommentarer er det veldig hyggelig. Har du ikke googel konto går du bare til kommenter som: Anonym og skriver det du vil, med hilsen;navnet ditt; og send. Det er hyggelig å få respons for meg på det jeg legger ut!